Ni me sram
03/26/2012
Včeraj je po razglasitvi rezultatov referenduma kar nekaj tviterašev razglasilo, da jih je sram, da so Slovenci, ali vzkliknilo “pa kje jaz živim”! Razumem. Začela sem se veseliti misli, da se bom kmalu preselila v tujino. Ampak zadevo sem prespala in mislim, da v resnici ni tako grozno. Zemljevid podpore kaže na izrazito različnost med urbanim in ruralnim okoljem in država se kljub vsemu vztrajno urbanizira.
Zakaj Družinski zakonik podpiram, sem napisala tule. Po tistem zapisu se je kampanja še precej razvnela in stran “proti” ni izbirala sredstev.
Laži so prodajali kot sveto resnico. Težko si predstavljam, kaj vse so natrosili preplašenim ovčicam, če si je Primc včeraj brez pomisleka dovolil izjavo, da so ljudje glasovali proti, ker ne želijo, da bi “otroke v šolah učili, kako naj postanejo homoseksualci”. Da so ob zbiranju podpisov za referendum na stojnicah razlagali, da bo zakonik omogočal poročanje bratov in sester, tako ali tako že vemo. Izbruh frustracij zagovornikov zakonika je bil popolnoma razumljiv.
Tik pred referendumom so izjavo o tem, kako bo konec sveta, če bo zakonik sprejet, skupaj (bravo, sodelujte prosim tudi vnaprej) podali še predstavniki treh najštevilčnejših verskih skupnosti v Sloveniji. Svarili so pred propadom družin in s tem družbe kot celote. Aktivisti proti so med drugim podpihovali strahove, da bo država odvzemala otroke ljudem, ki jih ne bodo želeli cepiti, ali ki jih bodo prehranjevali vegansko.
Mnenje stroke, na katero se zadnje čase nekateri sklicujejo raje kot kdaj prej, je bilo, da je zakonik dober, da skrbi za dobrobit vseh otrok, strahovi pred odvzemi otrok (ki so sicer mogoči že zdaj, ampak seveda ne zaradi necepljenja otrok) pa iz petnih žil potegnjeni.
Ampak saj ni šlo za stroko, kajne? Šlo je za vprašanje prestižnega položaja moralne avtoritete, ki lahko kuka v vaše spalnice. Kot sem napisala pred nekaj dnevi: ” Če bodo [verski] voditelji priznanje [statusa moralne avtoritete] dosegli, bo to doseženo z zvijačo. Strahovi, ki jih podpihujejo, so namreč popolnoma neutemeljeni.”
Rezultat?
Z vsem zavajanjem in podpihovanjem strahu je vsem trem verskim skupnostim skupaj ob podpori neverujočih homofobov in paranoikov (Družinski zakonik pomeni uvedbo preprodaje otrok in nadomestnega materinstva press) uspelo mobilizirati okrog 15 % volilnih upravičencev.
Za pa je glasovalo le 47.000 ljudi manj, oziroma 230.907 volilnih upravičencev. Realno gledano precej več, kot jih uveljavitev zakonika takoj neposredno zadeva. S tem mislim predvsem na istospolno usmerjene starše otrok, ki bi s tem zakonikom marsikaj pridobili (otroci, ne starši, da se razumemo) in na rejnike.
Zato me ni sram, da živim v Sloveniji in se veselim trenda širjenja miselnega obzorja in sprejemanja drugačnosti. Še vedno sem prepričana, da tega referenduma sploh ne bi smelo biti. In če sem nad čem razočarana, je to lenoba ljudi, ki z veseljem klikajo razne všečke in čutijo, da so s tem kaj storili. Naslednjič vas prosim, da dvignete rit in se odmajete do volišč.
Tea said,
March 26, 2012 @ 10:45 am
“Zato me ni sram, da živim v Sloveniji in se veselim trenda širjenja miselnega obzorja in sprejemanja drugačnosti.”
Saj … kolikor smo že besni, ampak je dejstvo: če bi kdo pred tremi leti rekel, da skoraj polovica Slovencev nima nič proti istospolnim družinam, bi mislila, da se mu blede. Kaj šele, če imajo te družine otroke! Tudi če zakonik ni bil sprejet, je v zelo kratkem času naredil ogromne premike v glavah Slovencev.
alcessa said,
March 26, 2012 @ 10:54 am
Vseeno bi bilo bolje, če resnični neumneži in verske skupnosti ne bi imeli takšnega mobilizacijskega potenciala …
Po izvolitvi nove vlade sem se veselila dejstva, da bo ta morala reformirati pokojninsko zakonodajo, kar je pred tem preprečila z ravno tako grozljivo blesavimi koraki. Privoščim jim, da bodo morali poskrbeti za spodobne predpise (ker jim bo EU gledala pod prste).
Pri družinski zakonodaji pa … vseeno ni dober občutek, da je takšen velik delež ljudi (kolikor pač v resnici znaša) dovzeten za žive neumnosti. Saj bi jim privoščila, da živijo v državi, kakršno se trudijo ustvariti, ampak kam s pametno manjšino?
SiR said,
March 26, 2012 @ 10:54 am
Kako pa veš oziroma po čem sklepaš, da tisti, ki všečkajo ali so klikali ZA podporo, niso šli glasovat oziroma so bili lenobci? Sam sem mnenja, da se ‘podpori na FB’ priposuje prevelik pomen, v realnosti, tudi če seštejemo vse te klike, jih je bistveno manj, kakor je bilo oddanih glasov ZA na voliščih.
alcessa said,
March 26, 2012 @ 11:15 am
Pa še nekaj: a kjer koli v Sloveniji obstaja društvo, ki bi se borilo za pravice otrok, žrtev cerkvene pedofilije? Ki bi se borilo za strogo zakonodajo na tem področju? Kjer bi člani nosili majice z napisom “NE posiljujte naših otrok” ali kar koli podobnega? Zbirali podpise? Osveščali javnost?
Usmeritev pozornosti na homoseksualce je lahko tudi dober ukrep za preusmerjanje pozornosti od svojih grehov, ne da.
dr.filomena said,
March 26, 2012 @ 11:18 am
@symru: Point in še razmišljam. Mogoče me je zavedla splošna razprava na TW.
@alcessa: Misliš nekaj takšnega? http://www.zrtve-cerkve.org/
alcessa said,
March 26, 2012 @ 11:36 am
Ah, obstaja 🙂 Hvala.
Tina said,
March 26, 2012 @ 12:07 pm
Sem verna, pravzaprav sem katolik in sem prebrala zakon in si ustvarila svoje mnenje… Ne motijo me istospolni pari. Poznam jih, druzim se z njimi in o zakonu smo se odkrito pogovarjali. Problem zakona ni istospolnost in take druzine. Problem tudi niso otroci. Je pa res da ta zakon še zdaleč ne ščiti vseh otrok. Zato je bili Društvo staršev otrok z avtizmom in posebnimi potrebami proti. Družina kot osnovna celica družbe se spreminja in to je dejstvo.
Sem pa presenečena nad odzivom vseh, ki so glasovali za, kot jaz in potem družno napadli katolike in vernike nasploh. Delovali pravzaprav zelo nestrpno, čeprav so zagovorniki strpnosti. Blatili vernike z pedofili, posiljevalci, idioti, bedaki, norci, zabiteži. Potem sem se začela spraševati. A smo vsi mi, ki smo volili za volili iz istega razloga? In me je postalo sram. Večina teh zakona ni prebrala. Večina je napadla nas, katolike kar tako povprek, brez utemeljitev in mislim, da niso reagorali nič bolje kot tisti blazneži, ki so strašili ljudi po ulicah o zakoniku. Je res takšna ideološko razdeljena družba naša prihodnost? Ne bi otrok raje učili strpnosti in sožitja tudi z drugače mislečimi?
Sem razočarana ampak ne bom obupala. Svojega otroka bom učila prave strpnosti. Ne takšne, kot je bila ‘prikazana’ zadnje dni…
alcessa said,
March 26, 2012 @ 12:31 pm
Tina, ti sev bistvu sprašuješ, ali smejo zagovorniki strpnosti zganjati nestrpnost do nestrpnih nasprotnikov.
Sama sem si to vprašanje postavila že pred leti in si nanj tudi odgovorila. Po mojem mnenju je dovoljeno istočasno zagovarjati človeku prijazne družbene ureditve IN nasprotnikom, ki se proti njim borijo na resnično grd način (kot je na primer ta, da cel zakon zreduciraš na vprašanje o homoseksualnih starših ipd.), vsaj malce podkuriti pod ritjo. Pravzaprav: če hočeš, da se svet vsaj malce spremeni na bolje, pa se ne more, ker so kvaritelji sveta preveč hudobni, je pravzaprav tvoja dolžnost, da se jim primerno postaviš v bran. Tudi na način, ki ga razumejo, namreč ostrina, satira in klene besede.
Vse ostalo je navadna samovšečnost, namreč biti prefin, da bi kdaj koga pozmerjal.
Pa še nekaj: zame pedofil ni žalitev za pripadnike katoliške cerkve. Meni se zdi resnično grozno, da poleg družine tudi neka cerkev spada med tovrstno hudo obliko nevarnosti za otroke in to dokazano. In to v veliko večji meri, kot vemo. Takšna institucija po mojem mnenju nima pravice zganjati gonje nad homoseksualci, morala pa bi se z vso močjo boriti proti lastni nevarnosti.
Tamara said,
March 26, 2012 @ 12:31 pm
Tina, ne vem, če si zaznala, vendar so 3 največje verske skupnosti v Sloveniji, med katerimi ima največji vpliv RKC, jasno opredelile. Še več.
RKC je izvajala kampanjo, ki je temeljila na lažeh, manipulacijah in vzbujaju strahu pred neznanim. RKC je tega ni počela ne le v času kampanje, ampak prek t.i. Civilne iniciative (preveri, kdo jih financira) kar dve leti. To je tudi pri meni vzbudilo iskren prezir do te organizacije in posledično tudi do vseh, ki slepo sledijo napotkom in sodbam ljudi, ki se jih zasebnost ostalih v nobenem pogledu ne tiče.
Ideološka razdeljenost se s takimi taktikami le še povečuje. In ja, vedno se lahko obtoži prejšnjo vlado, da je kriva za ta razdor. Ne bi bi bilo prvič, da bi slišali: “Zakaj se je pa sploh ukvarjamo z Družinskim zakonikom, saj smo vendar v času krize!” Stvar percepcije torej. In kar se mene tiče, je rezultat jasen. Zaradi apatičnosti sodržavljanov se je leta 2012 v Sloveniji uveljavil jebeni manipulatorski in izključujoči klerofašizem. Nekaj nedopustnega torej, kar ne bi smelo imeti mesta v odprti, svobodni in enakopravni družbi.
Rok Novak said,
March 26, 2012 @ 12:38 pm
Tudi mene ni sram, da živim v Sloveniji sram pa me je večine mojih sodržavljanov. Z vsem napisanim se sicer strinjam in nekako je vir tolažbe ampak ob tem se zavedam, da gre za bolj slabo tolažbo.
Tina said,
March 26, 2012 @ 12:47 pm
No evo. Če bedarije klaftrajo eni je nedopustno, za druge je to le malček strožje opozorilo. S tem se nikoli ne bom sprijaznila dragi moji.
Kolikor pa o pedofiliji v Cerkvi… Grozno, nedopustno. Vse bi bilo treba kastrirati, vendar drage moje dame, pedofilija je tudi med učitelji (ki so prav tako avtoritete), tudi med zdravniki, etc. In podpihovanje, žaljenje in blatenje iz katerekoli strani je nedopustno. S takšnim načinom komunikacije tukaj, je res bolje da se izselimo na različne konce sveta in učimo strpnega sobivanja.
Cerkev niso samo pedofili in zaostaleži, kot tudi liberalci niso vsi osvobojenega duha. Včeraj sem z enim debatirala o zakonu ker je volil proti (kakšna ironija)…
V kleti je lahko en sam gnil krompir in cela klet smrdi. Umetnost pa je odmakniti se in skozi oči drugega pogledati na situacijo. Otroke je potrebno učit samostojnega ramišljanja in željo po ustvarjanju svojega mnenja, ne slepo sledenje večini…
In nenazadnje. Kakšen zgled dajemo svojim otrokom z medsebojnim obkladanjem – iz kateregakoli razloga že. Noben ni utemeljen. Spoštovanje pa je potrebno vzgojit že zelo zgodaj…
alcessa said,
March 26, 2012 @ 12:54 pm
Tina, še enkrat: sem SAMO mnenja, da se je na svinjarije dovoljeno odzvati s svinjarijami, ČE nasprotnik drugega ne razume IN je škodljiv. Torej ne kar tako, na splošno, ampak iz točno tega razloga. Se pravi, da se strinjam, da je precejšen del zmerjanja butast, da pa imajo tudi t.i. liberalni ljudje pravico do njega, vsaj ob dobrih razlogih.
Druga stvar: če bi debata potekala med učitelji kot nasprotniki na eni strani in zagovorniki DZ-ja na drugi, bi jaz ravno tako omenila, da so proti zakoniku ljudje, ki imajo v svojih vrstah kup pedofilov. Gre namreč za otroke, v obeh primerih. To namreč mislim, ko pravim, da pedofil ni žalitev za cerkev, temveč dejstvo, o katerem se je treba pogovarjati, ker lahko vpliva na njeno delovanje. Nekdo, ki prikriva spolne napade na otroke, ki so večinoma ravno tako homoseksualne narave, naj ne bi imel takšnega vpliva na zakonodaj, ki odloča o pravicah otrok. Kdor koli. Cerkev, vzgojitelji, dedki.
Tina said,
March 26, 2012 @ 1:00 pm
In bom še enkrat razložila. Nedopustno je da so v cerkvenih krogih pedofili. Da cerkev poseduje TV s porno vsebino, ker so kot moralna avtoriteta dolžni živeti v skladu s svojimi prepričanji…
Nedopustno pa je po rezultatih volitev sramotiti kar vse vernike. Tudi mene BTW. Skrajno razočarana. Tega pač ne bom NIKOLI razumela. To je le odraz nekulture!
alcessa said,
March 26, 2012 @ 1:07 pm
Se strinjam. V obeh primerih.
pengovsky said,
March 26, 2012 @ 1:25 pm
@Tina:
Do določene mere ti dam prav. A po drugi strani že sama kažeš na temeljno razliko. Srd je letel na institucijo RKC, katere vodstvo – to boš priznala – ni prav nič zaostajalo pri trosenju laži in strahu v zvezi z zakonikom. Da sta jim pri tem svečo država še paroh in mufti je le še dodatna žalost.
Mislim pa, da kljub vsej jezi, ki jo je izzval včerajšnji rezultat, nikjer nihče ni dejal, da so (ste) za vse skupaj krivi verniki. A glede na to, da so verske organizacije, ki jim verniki pripadate aktivno sodelovale v kampanji proti, je določena količina efekta “guilty by association” razumljiva. Žal. RKC je (ponovno) stopila na polje političnega, je pač presojana po političnih merilih. Ta pa so notorično bolj ohlapna kot polje verske svobode in človekovih pravic.
Pravo vprašanje torej ni, zakaj se zdaj zagovorniki DZak “spravljajo” na vse vernike (ker se ne), ampak zakaj je RKC svoje vernike ponovno postavila v položaj, ko morajo braniti lastno osebno integriteto zaradi političnih interesov cerkvene vrhuške.
alcessa said,
March 26, 2012 @ 1:57 pm
@pengovsky: Oh ja, tudi to je eden od vidnih elementov debate. Verniki, ki se poistovetijo s cerkvijo, kadar nanjo letijo očitki, in distancirajo od nje, kadar gre za pedofilijo ali denar. Res ne bi škodilo, da bi precizno izražanje in ločevanje teh zadev postalo moderno.
Davor said,
March 26, 2012 @ 2:05 pm
@Tina:
ločiti moraš med napadi na RKC in na katoličane kot posameznike.
Dejstvo je, da je RKC v nešteto primerih zamolčala zločine svojih “zaposlenih”. Ne samo to, prikrivala je zločine, ščitila zločince pred zakonom, jih premestila na druga mesta, kjer so ponovno imeli priložnost nadaljevati s svojim zločinskim delom … . Po drugi strani pa RKC igra vlogo vzvišene moralne avtoritete, ki drugim narekuje kaj je prav in kaj ni.
Mislim, da se strinjamo, da so zaradi tega napadi na RKC upravičeni. Laični katoličani so pri tem v podobnem položaju, kot so bili Nemci po 2. svetovni vojni, ko se je ves svet spraševal, kako so kot kolektiv dopustili, da jim je vladala taka garnitura.
Volilni rezultati kažejo, da kljub vsemu, kar lahko nedvomno očitamo RKC, slovenski katoličani v velikem odstotku sledijo nareku s prižnice.
Davor said,
March 26, 2012 @ 2:25 pm
Drugače pa prejšnji teden oddaja na 3SAT:
anketa je pokazala, da ima preko 50 % švicarske katoliške duhovščine težave s celibatom (odnosi s partnerji – istospolni in drugospolni, otroci iz teh odnosov).
Pred kakimi desetimi leti v Klub 2 ORF debata na temo RKC. Anketa med novinci pripravniki za duhovniške poklice v Avstriji je pokazala, da jih je veliko več kot pol kot razlog odločitve za ta poklic navedlo: da bom lahko izživel svojo istospolno nagnjenost. V Avstriji in drugod verniki po aferah in škandalih uradno izstopajo iz RKC. V Avstriji prihaja zdaj večina novincev duhovnikov iz Azije in Afrike.
Tamara said,
March 26, 2012 @ 3:09 pm
No, da ne bom nestrpna le do RKC in tistih, ki slepo upoštevajo nje navodila. Že kak teden mi je povsem vseeno za džamijo. Če jo imajo, če je nimajo, če bi jo imeli in je ne morejo imeti – njihov problem. Se me ne tiče.
Tina said,
March 26, 2012 @ 3:46 pm
“Verniki, ki se poistovetijo s cerkvijo, kadar nanjo letijo očitki, in distancirajo od nje, kadar gre za pedofilijo ali denar. Res ne bi škodilo, da bi precizno izražanje in ločevanje teh zadev postalo moderno.”
Sem prebrala v enem zgornjih odg… No, nisem pedofil, ne distanciram se od cerkve. Hudo obsojam pedofilijo v cerkvi in ne razumem zakaj kler tega ne zatre v kali. Ampak se ne distanciram. Tukaj se tako govori, kot da so / smo zdaj vsi v RKC pedofili… Pretiravanje… In sama bom se vedno pomagala pri Karitasu (kot cerkveni instituciji in to zastonj) in za svojo hci se ne bojim nic bolj kot v drugih institucijah, da kdo prestopi meje.
In jaz, kot clanica katoliske cerkve nisem pedofil niti nimam nagnenja k temu, pa ceprav je bilo v marsikaterě tweetu prebrati: katolicani, svinje pedofilske zmagujejo… To sem torej jaz in to je nestrpnost?!?
dr.filomena said,
March 26, 2012 @ 4:58 pm
@Tina: Morebitni čustveni izbruhi v afektu iz občutka frustracije a la katoličani, svinje pedofilske (čeprav tega pri siceršnji precejšnji aktivnosti na Twitterju sama nisem videla – če se koga zmerja s pedofili, so to duhovniki, ne verniki), niti za milimeter ne zmanjšajo odgovornosti RKC za laži, ki jih je brezsramno uporabljala v kampanji. Brez težav lahko obsodiš tako ravnanje RKC v kampanji kot morebitno blatenje katolikov vsepovprek. Eno drugega ne izključuje.
Tina said,
March 26, 2012 @ 6:34 pm
In to je tisto, kar sem na zacetku napisala. Prav nic drugacna ni zaljiva kampanja kot zaljiv odziv na rezultat volitev.
Prav pomagamo si oddeliti se. In to je fact. Vedno bolj je druzba nastrojena. 60letna zgodovina sovrastva med levico in desnico se ne izteka ampak zaostruje. Za vse, ki bi hoteli ziveti v skladu s svojimi prepricanji pa ni prostora. Moras biti eno ali drugo, sredine v slo ni.
Imeti nekoga rad kljub temu da je drugacen (pa ne govorim o pedofilih ipd.), ziveti v miru z njim, pa tudi ce drugace razmislja, ce je gey, zivi, na koruzi, musliman ali ima boljsi avto, ljubico, 15 mack je pri nas se taka eksotika. Jaz sem v Parizu ziveli z ljudmi ‘from every walk of life’. Sploh ne vem kaksne vere so bili ce so bili, koga so volili, pac ziveli smo skupaj… Pri nas to ne gre…
Morda pa nam v soli manjka drzavljanska vzgoja, ki bi otroke poducila kako pomembna je udelezba na volitvah in izrazanje svojega mnenja na ta nacin. Morda pa 80% ljudi sploh nima izoblikovanega mnenja na to temo. Kdo je kriv? Tistih 55%, ki so volili proti? Se mi zdi da ne.
Treba bo pokopat stare zamere in ziveti skupaj, tudi z razlicnimi pogledi na svet.
Z mozem ne voliva isto, o politicnih zadevah se le redko strinjava, pa se kljub temu spostujeva in imava rada.
A cmo to ucit svoje otroke? 🙂
dr.filomena said,
March 26, 2012 @ 6:40 pm
@Tina: Motiš se. Zavajajoča kampanja je vplivala na življenja otrok. Na pravice, ki jih bodo imeli in na kakovost njihovega življenja. Zavajanje je bilo sama srž kampanje RKC et al PROTI sprejemu zakonika. Srž kampanje ZA ni bila usmerjena na zmerjanje duhovščine s pedofili, ampak na poudarjanje koristi zakonika za otroke. Primerjaš hruške in jabolka: organizirano kampanjo PROTI in čustvene odzive posameznih zagovornikov zakonika po njegovem padcu.
Davor said,
March 26, 2012 @ 9:02 pm
Zakaj smo prišli na RKC?
RKC se je aktivno indirektno in direktno vključila v referendumsko bitko. Zato je postala predmet razprave in ne ker bi ljudje sovražili katoličane.
Mimogrede pred 10 leti so se iste tri cerkve, ki veljajo za najštevilčnejše v Sloveniji in so skupaj postavile na eno stran v referendumski bitki, bojevale manj kot 100 km od slovenske meje. Njihov boj je imel za posledico na tisoče mrtvih.