Nov… Mrhovinarstvo
10/21/2011
(26. 10. 2011: Priznati moram, da sem danes cenzurirala lastno kletvico. Redko preklinjam in tisti prvi naval besa me je minil. Še vedno mislim enako, le izrazila bi se danes drugače.)
Včeraj zvečer se na Twitterju nisem lepo obnašala. Ves dan sem se načrtno izogibala spletnim mestom, na katerih sem pričakovala objavljene fotografije umorjenega človeka, na koncu pa je tik pred spanjem vame iz zasede skočila z MMC-ja. Zaklela sem. Odziv je bil zelo mešan. Nekateri se strinjajo, da je zadeva neokusna, drugi neprizadeto trdijo, da gre “samo za kadaver”, spet nekdo tretji se je obregnil le ob mojo kletvico. Zjutraj me je razveselil še Dnevnik, ki je fotografijo na prvi strani objavil kar v triplikatu. Da bo bolj prijelo. Ok, če smo natančni, je objavil fotografijo izložbe, v kateri trije televizorji prikazujejo umorjenega človeka.
Pogled na mrtvega človeka ni prijeten. Na umorjenega še manj. Z dejstvom, da fotografijo ta hip lahko vidi vsak otrok, se na tem mestu ne bom ubadala. Ker me v resnici muči krvoželjnost ljudstva, ki mu prodajno usmerjeni uredniki servirajo odsekane glave. Ne ubijaj! Se je kdo spomnil na to malenkost? Ne ubijaj nikogar. Človeška družba potrebuje celo večnost, da prileze do neke stopnje, ki ji samovšečno rečemo civilizacija, zelo hitro pa zdrsne proti svojim živalskim koreninam. Maščevanje, kri za kri, naj pravica meč zavihti! Natanko to me je globoko prizadelo v času vojne v Bosni. Kako hitro pozabimo svoje domnevne civilizacijske vrednote. Kar bliska se.
Ljudi se ne (bi smelo) mori(ti). Tudi padlih samodržcev ne. Sodi se jim. In če jih brez sodnega postopka usmrti kdo drug, potem pa še v žaru zmage vlači naokrog kot kos mesa, se ne (bi smelo) naslaja(ti) nad njimi, ampak storilce obsodi za njihovo dejanje. To so ljudje, ki bodo zamenjali krutega diktatorja. Spodbudno. Zmaga, res.
Nespoštovani mediji, ponudili ste brezplačni razstavni prostor eksekutorjem, katerih dejanje bi morali obsoditi. Lepo vas prosim, da naslednjič, ko začutite močno potrebo po prikazovanju takih grozovitosti, bralce/gledalce opozorite, da sledi želodec obračajoč material. Tako bomo lahko izbirali, ali bomo zadevo pogledali ali ne. Veste, nekateri še nismo popolnoma otopeli.
šuši said,
October 21, 2011 @ 8:59 am
Tukaj pa se podpišem. Mediji nam servirajo čisto preveč krutih in krvoločnih posnetkov/slik. In ne, to ni dobro, sploh pa ni humano in niti slučajno civilizirano. Lahko kdo reče, da si zato zatiskamo oči pred grozotami tega sveta, ampak takšne slike in generalno poveličevanje herojev je škodljivo in daje napačen vtis. Namesto, da bi ljudem povedali (kot si napisala), da je ubijanje nemoralno, s tem dejansko sporočajo, da je ubijanje “napačnih” prava rešitev. Naenkrat se počutim kot hitlerijanec, ker me s takšnimi fotografijami v to prisilijo.
pengovsky said,
October 21, 2011 @ 9:14 am
Odličen post, kot vedno. Čeprav pa moram priznati, da se ne strinjam čisto. S samo objavo slike se strinjam, ne pa z načinom, kako so to naredili genialci na MMC. Takšna slika je testament nekega časa. Hočeš-nočeš je Gadafi verdil in oblačil na tistem delu sveta dobrih 40 let. Z njegovo smrtjo/eksekucijo se je pisala zgodovina. In prav je, da je zgodovina zabeležena ter – prikazana.
Se pa popolnoma strinjam s tem, da je neokusno, neprimerno, mrhnovinarsko in – če hočeš – voajersko, da je takšna fotka na prvi strani in ti prileti naravnost v glavo, ne da bi človek vedel, kaj ga čaka.
Pa bi bilo tako enostavno: Genijalci na MMC bi lahko dali fotko pod “prelom” in napisali, da je spodaj “vznemirjajoča forografija” in da občutljivim osebam odsvetujejo ogled, podobno pa bi lahko naredili tiskani mediji. Namesto na prvo, daš fotko na tretjo stran, na naslovko pa napišeš disclaimer.
Skratka: objaviti tako fotko? Nujno. Posiljevati ljudi z njo? Nikakor.
Mitja said,
October 21, 2011 @ 9:20 am
Ni kaj, tukaj lahko samo rečem, da so Vaše misli povsem enake mojim!
Mitja
maja said,
October 21, 2011 @ 10:19 am
Dobro napisano, oboje je poden od civilizacije, vse te maščevalne morije brez sodbe in potem ciljano objavljanje njihovih fotografij ter naslajanje v medijih. Ampak proti drugemu pa res lahko reagiramo na način, kot je že neštetoktat ponovila vsaj Breda Kutin; kot potrošniki vse take medije izklopimo, odpovemo, zignoriramo. Pa naj potem štejejo gledanost.
chef said,
October 21, 2011 @ 3:30 pm
In kakšno imate mnenje o tej nagrajeni fotografiji?
Meni za eno mrtvo barabo pravzaprav dol visi. Nisem se naslajal niti se mi prizor ne gabi. Eksekucija pa je v takih razmerah nekaj najbolj normalnega, čeprav seveda to ni civilizirano dejanje. Ob sodbah o teh stvareh je treba zavzet nekaj več čustvene distance.
Je pa res, da je necivilizirano tudi objavljanje takih fotk na prvih straneh.
spetziva said,
October 22, 2011 @ 12:16 pm
Sem si drznila napisati komentar čisto na drugem koncu: http://spetziva.blogspot.com/2011/10/spostovana-dr-filomena.html
epruvetka said,
October 23, 2011 @ 8:39 am
Ja, Chef, tako se to zacne. Najprej zavzamemo custveno distanco, ko gledamo sliko, potem, ko gledamo film, nadalje, ko nekdo to pocne v nasi blizini in koncno, ko kaj takega delamo sami.
Bravo, Filomena!
My Kafkaesque life said,
October 23, 2011 @ 5:27 pm
Se popolnoma strinjam s Pengovskym.
Muammar Gaddafi in njegov umor | razmišljanja | had blog said,
October 25, 2011 @ 6:58 am
[…] Prejšnji teden smo bili priča objavam grozljivih posnetkov umora Muammarja Gaddafija – samodržca iz Libije. Spletni portali so z namenom senzacionalnosti objavljali fotografije njegovega izmaličenega trupla, prav tako pa so nas povsod spremljali video posnetki njegovega zajetja, ki so ga posneli pripadniki NTC (Transitional National Council). Kolegica Alenka se je na svojem blogu odlično razpisala o tem početju medijev v zapisu – Nov… Mrhovinarstvo. […]
David said,
October 25, 2011 @ 1:38 pm
In zakaj nam jebeni mediji to servirajo?
Delno je vzrok tudi v nas samih – ker te vsebine konzumirano.
Grega said,
October 26, 2011 @ 6:59 am
Po ogledu tegale dokumentarca imam občutek, da je še dobro, da ga niso popolnoma zmaličili… http://www.youtube.com/watch?v=9gVYmt-zyZc&feature=share
dr.filomena said,
October 26, 2011 @ 8:31 am
@chef: Namen nagrajene fotografije je bil pritegniti pozornost svetovne javnosti, da bi se zganila in pomagala na smrt sestradanim ljudem. Kaj je bil namen prikazovanja umorjenca v obravnavanem primeru? Primerjaš hruške in jabolka, ampak če že moraš, lahko zraven poveš (upam, da to veš), da je fotograf tega srhljivega prizora kmalu zatem storil samomor.
@spetziva: Hvala za odziv. Zgrešila si poanto na celi črti. Govorila sem o maščevanju Libijcev, ki je na neki čustveni ravni razumljivo, ampak samo nadaljuje cikel. Če se nekje ne ustavi, je nadaljevanje že znano. Glede otrok svojega mnenja nisem povedala. Ti svojim le kaži umorjence in se z njimi pogovarjaj o tem, kaj vidijo. Misliti, da otroci teh slik ne vidijo, ker v času (večernih) poročil že spijo, je prav neverjetno naivno. Poskusila bom povedati čim bolj preprosto, da ne bom (spet) razumljena napak: človekove pravice veljajo za vse. Tudi za morilce. Človekove pravice nam pritičejo zato, ker pripadamo vrsti homo sapiens in smo se kot družba dogovorili, da jih pripadniki te živalske vrste imamo. Brez izjem.
Če začnemo od tega pravila odstopati, stopimo na zelo nevarno pot. Kje bomo postavili mejo? Kdo si zasluži človekove pravice in kdo ne? Kdo si zasluži sojenje in ne usmrtitve na mestu in kdo ne? Koga se sme mrtvega vleči po mestu in ga zmaličenega postaviti na ogled besnim množicam?
Če še nekako (na čustveni ravni, kot rečeno… ali še bolje, na nagonski ravni) razumem Libijce, nikakor ne morem razumeti ali podpreti zahodnih medijev. Strinjam se s tem, kar je rekel @pengovsky in nekaj podobnega sem zapisala v zadnjem odstavku.
@Grega: Na hitro sem si ga ogledala. V njem ni nič takšnega, kar bi v mojih očeh opravičevalo tekmovanje velikega dela zahodnih medijev v tem, kdo bo objavil nazornejši posnetke umorjenega in njegove usmrtitve. Če prav razumem, je precejšen del dokumentarca posvečen trpljenju “političnega nasprotnika”, ki je načrtoval atentat na Gadafija, pa so ga prej ujeli in mu ga preprečili. Moja prva asociacija tu je seveda Guantanamo. Ni vse tako zelo črno-belo, kot se zdi, če BBC v opuščenem zaporu posname nekaj kadrov z lokalnimi igralci in zadevo opremi s primerno glasbo. Počakaj še malo, pa bodo v taistih zaporih zelo verjetno počeli enake grozote, samo vloge bodo zamenjane. In natanko o tem govorim. Da je krog nekje treba presekati.
Dokler se bo prodajala kri, se nam slabo piše.
matilda said,
October 30, 2011 @ 8:23 pm
Novinarji in fotoreporterji opravljajo svoje delo, “beležijo” dogajanje….uredniki pa ustvarjajo novice, škandale, “zgodbe”….
Odzive neodobravanje tkz. poročanja (kako fino je 1000x ponavljat posnetek linčanja in se zraven zgražat)sem našla na toliko različnih virih, da še vedno verjamem, da neka človečnost obstaja, pa čeprav ne na Poročilih.
whfw said,
November 25, 2011 @ 7:24 pm
Kakšne krokodilje solze za Gadafijem! Saj so dr. Lukshiqi ja rekli, da je bil jako Velik Človek, naš nesvrstani prijatelj še iz Titovih časov! Eden redkih, ki je bil pripravljen sprejeti Borata v avdienco in ga je pustil pičlo uro čakati pred šotorom! In taka faca je bil, kar dve kameli nam je podaril, ki sta zdaj, uf, kje že. Potem pa nekomu po 40 letih podj*bavanja v glavo in poboju pol familije poči film in ga kar tako meni nič, tebi nič, prerešeta! Kakšna krivica! Gadafi je pa ja bil prava mati Tereza in ni nikomur skrivil niti lasu, ne? Če pa že, je pa vsak delikvent imel možnost pravičnega sojenja, obrambe, pritožbe, poslednjih zakramentov, humane usmrtitve z injekcijo in dostojnega pogreba, NOT. In njegove eksekucije so bile tako transparentne, da bodo šele čez kakšno leto lahko prišli do ocene njegovih žrtev. Samo ocene! Tam čez palec najmanj 10000.
Če se ljudi ne sme moriti, kje je potem kakšna solzica za vsemi temi žrtvami njegove strahovlade? Lockerbiejske žrtve so itak samo drugorazredna tema, bi rekel tov. Gnus. Tisti dekadentni imperial – kapitalisti iz zahodnoberlinskega diskača pa si česa drugega itak niso zaslužili, če so s svojim nezaslišanim žuranjem tako nesramno izzivali delavce in kmete v zaobzidnem socialističnem raju, mar ne?
Poskušajmo v arhivu poiskati podobna zgražanja ob drugih primerih najmanj tako gnusnih dejanj. Moč je najti zapis ob masakru onega Norvežana, potem pa… Je moč najti kakšen komentar iz časa, ko je tirolski pacient skrajno nagravžno guncal afne iz žrtev enega najgrozovitejših grobišč komunističnih zločinov? Seveda ne, saj je vendar ščitil Naše! Kaj pa kakega pol leta kasneje, ko je bila okrogla obletnica žametne revolucije in so jo po celi Evropi neformalno proslavili kot dan osvoboditve izpod komunističnega škornja. No, skoraj po celi Evropi. Ta tov. Gnus je namreč v posmeh Evropi ravno na te praznične dni z visokim državnim odlikovanjem počastil – prvega ječarja tega gnusnega režima! Je na tem blogu morda padla kakšna obsodba tega tako skrajno neprimernega dejanja, da je celo zmernejšemu delu levice šlo na bruhanje? Eh, kakšno retorično vprašanje!
Pa pojdimo še malenkost nazaj. Tov. VentiPercento je ob navdušenem odobravanju “zdravih snaga” še nezgrajeno mestno ulico poimenoval – po nikomer drugem kot po še enem krvavem komunističnem klavcu! Je na teh straneh padla kakšna obsodba tega živega j*ebanja v zdrav razum????? Seveda ne! Zakaj pa bi nekoga z akademije Dzeržinskega to motilo, če so že pred 20 leti uspeli ubraniti sv. Edija na ploščadi pred to svetlo ustanovo pred barbarskim preimenovanjem! Samo nekaj mi, lepo prosim, povej. Se lahko kjerkoli v Phnom Penhu sprehodim po ulici Pola Pota? Čila je po dolžini kakih 4000 km. Se da na the 4000 km najti eno samo samcato Pinochetovo uličico. Možakar je konec koncev popeljal državo iz komunističnega kaosa na pravo pot in pri tem pobil samo 3000 ljudi, še za eno Hudo jamo ne. Kaj pa Španija, se najde tam kakšna Francova ulica? Ne? Ti nehvaležni Španci, v primerjavi s Titom je bil vendar majka mila od demokrata! Ima Enver Hoxha kakršnokoli ulico ali trg kjerkoli v Albaniji? Ali Ceaușescu v Romuniji? Od teh blentavih Švabov najbrž res ne gre za pričakovati, da bi eno samo samcato Straße ali vsaj Gasse darovali velikemu državniku Honeckerju, kaj pa Madžari, kje obstaja kakšna Kádár János utca? Tudi ne? Bi pogledali v Rusijo oz. bivši CCCP vobče, lahko vsaj tam najdemo kakšno Stalinovo ulico? Hmmm, pred svojim grobom pred Kremljem ima svoj kip in … eta fsjo! Ne le da mu Putin, ki je drugače vse prej kot demokrat, noče vrniti niti Volgograda, še celo v Katynu si je nekaj dovolil razglasiti tamkajšnji pokol za hud zločin! Ampak hej, ni še konec upanja. Akademija Dzeržinskega uči, da naši zahodni špagetoljubni sosedje še niso opravili s fašizmom. Torej ti ne bo problem pokazati vsaj eno Mussolinijevo uličico. Ali pokazati vsaj en hrib, kamor so v velikem fontu zapisali Nostro Duce.
No pa se vrnimo v poslednjo evropsko utrdbo komunizma. Je padla kakšna kritika ali vsaj sožalje do ubogih objektov izživljanja, ko so del samooklicane elite zalotili s spuščenimi hlačami pri zlorabljanju nič krivih kužkov? Ne? Potem ti pa še neki janšistični psihologi nabijajo, da je odnos do živali samo ogledalo odnosa do ljudi…
Kaj pa po tistem, ko si je novinarskega naziva po standardih F571 nevredna Aščićeva drznila nekaj tako nezaslišanega kot posneti grozljiv dokumentarec o suženjskih razmerah gradbenih delavcev. Ko so na dan začele prihajati rabote Naše tov. Hilde, ko se je izkazalo, da je na gradbiščih stožiškega Koloseja še huje, da je nekdo iz obupa celo storil samomor, je vsaj takrat padla kakšna sočutna beseda do teh tako brutalno zlorabljanih delavcev, če je že ni bilo za pričakovati od tovarišijskega oprode Semolića? Po arhivih sodeč ne! Pa če to počnejo naši, ni s tem čisto nič narobe, nje.
Pa bodi dovolj naštevanja. Zdaj, ko smo te razkrinkali, je malo bolj očiten namen tega tvojega pisanja. Po eni strani gre gotovo za iskren šok ob strmoglavljenju in na koncu tudi smrti tvojega velikega idola. Predvsem te pa skrbi, da bi ti posnetki preveč vznemirili naše kučane, ribičiče, ertle in ostale še živeče klavce, ko so videli, kako ponekod nehvaležno ljudstvo kar vstane, se obrne proti njim in jim niti ne pusti do konca uživati v naropanem.
E, tko te ne zna, skupo bi te platio!
Veliki Introspekt said,
November 25, 2011 @ 8:11 pm
Ej, pacient, kaj pa, ko je velika Hilda bila šefica katoliške stranke, tiste, ki je sodelovala z Janšo ?A to te nič ne srbi, da bi malo popraskal?