Vsi enakopravni (če so poročeni in imajo otroke)
01/16/2012
Ta zapis sem enkrat že dokončala brez omembe Slovenske rimskokatoliške cerkve. Premislila sem si in se ga odločila dopolniti. Za začetek nekaj razčistimo: če mislite, da je homoseksualnost bolezen ali stvar izbire posameznika, se z vami ne morem pogovarjati. Za vaše prepričanje so strokovnjaki in zdrava pamet že davno dokazali, da je zgrešeno. Če pa razumete, da je spolna usmerjenost nekaj, s čimer se posameznik rodi in na kar sam nima vpliva, prosim berite dalje.
O domnevni ogroženosti slovenske družine
Novi Družinski zakonik jo bo popolnoma razvrednotil. Tako trdijo njegovi nasprotniki, ko nagovarjajo ljudi k njegovi zavrnitvi. Njihovi govori so polni zanosa in domovinskih čustev. Veliko je bilo izrečenega o domovini, ljubezni do države in o slovenstvu. Kaj je domovina, kaj je država in kaj je slovenstvo, če ne Slovenci sami. In dejstvo je, da so med njimi tudi istospolno usmerjeni. Komu domovina pomeni več – tistim, ki si prizadevajo za dejansko enakopravnost in pravno zaščito vseh Slovencev ali tisti, ki si jemljejo pravico določati, kdo je bolj pravi kot drugi?
Vzela sem si nekaj časa in prebrala zakonik (.doc), argumente proti in predstavitev poglavitnih novosti, ki jih prinaša. Pobrskala sem tudi po magnetogramih razprav v Državnem zboru. In nenazadnje, glede na lahkotno navajanje nasprotnikov zakonika, kaj domnevno menijo “vsi strokovnjaki”, sem z zanimanjem prebrala stališče Društva psihologov Slovenije.
Moj sklep je, da nasprotniki zakonika niso prebrali, ali pa
- neporočenemu heteroseksualnemu paru odrekajo pravico do posvojitve otroka in
- otroku homoseksualca odrekajo pravico, da ga posvoji partner njegovega biološkega starša.
V vsakem primeru pa si domišljajo, da je le ena oblika družine prava, vse ostale pa so ne glede na razlog svojega nastanka manjvredne.
Konsenz o kakovosti novega zakonika
Prav vsi razpravljavci v Državnem zboru so se strinjali, da je novi zakonik potreben, da je spisan strokovno in da prinaša številne dobre rešitve za dobrobit otrok. Nasprotnikom se zdita sporna samo dva člena. Oziroma sta se jim zdela, saj je za potrebe referendumske kampanje Civilna iniciativa zbrala 14 razlogov proti in trdi, da je “Družinski zakonik je najslabše pripravljen predlog zakona v zgodovini slovenske države.”
Nekaj citatov z magnetogramov razprav o zakoniku:
France Cukjati: “Predlagani družinski zakonik vsebuje kar nekaj posameznih pozitivnih sprememb, kot so prepoved telesnega kaznovanja, možnost intervencije države, prenos nekaterih odločitev na sodišče, uvedba zagovornika otroka, možnost družinske medijacije, predporočne pogodbe in tako dalje.” (vir)
Jakob Presečnik: “Družinski zakonik zelo potreben, nujen in da ga vsi, ki ga bodo pri svojem delu uporabljali tudi s težavo oziroma težko pričakujejo. Ne bom govoril o odstotkih, ampak ti odstotki dobrih rešitev v zakoniku se približujejo skoraj 100, ampak tam smo zagotovo pri 95, 98%.” (vir)
France Cukjati: “Nimamo nobenih problemov, da so vse medsebojne pravice med istospolnima partnerjema pravice in dolžnosti izenačijo s pravicami med zakoncema, če seveda to želita, ne moremo vsiljevati.” “Takrat, ko se je Ustava pisala, zagotovo ni bilo nobenega drugega pojmovanja družine kot klasična družina, nobenega drugega pojmovanja.” (vir)
Eva Irgl: “sama nimam popolnoma nič proti istospolno usmerjenim, proti istospolnim partnerskim skupnostim. … Si pa ne želim, da zaradi tega, ker imam drugačno mnenje ali pa stališče, se me takoj opredeli za nestrpno.” “Jaz moram reči, da so nekatere rešitve znotraj družinskega zakonika zares dobre. Imajo dobro podlago in je tudi skrajni čas, da jih želimo tudi zakonsko sprejeti. Predvsem govorim o rešitvah glede varstva in koristi otrok” “Seveda zagovarjam absolutno prepoved telesnega kaznovanja” “Dobra rešitev se mi zdi tudi institut zagovornika otrok, tudi vse, kar je glede vprašanja družinske mediacije in tako naprej.” (vir)
Kaj res piše v zakoniku
Sprejeto besedilo je kompromis, ki se je nekaterim na strani predlagateljev zdel preveč popustljiv, da bi ga sploh lahko podprli, kljub temu pa na drugi strani kot kaže ni prepričal nobenega nasprotnika. Zdaj so zagovorniki zakonika prisiljeni brez zadržkov zagovarjati kompromisni predlog, medtem ko je nasprotna stran odmaknila še korak stran. Kaj zares piše v tistih členih zakonika, ki sta oziroma so za njegove nasprotnike tako zelo sporni, da so zahtevali referendum o njem?
Družina je življenjska skupnost otroka z enim ali obema od staršev ali z drugo odraslo osebo, če ta skrbi za otroka in ima po tem zakoniku do otroka določene obveznosti in pravice. Zaradi koristi otrok uživa družina posebno varstvo države. (2. člen)
Zakonska zveza je življenjska skupnost moškega in ženske, katere sklenitev, pravne posledice in prenehanje ureja ta zakonik. (3. člen)
Partnerska skupnost je življenjska skupnost dveh žensk ali dveh moških, katere sklenitev, pravne posledice in prenehanje ureja ta zakonik. Taka skupnost ima enake pravne posledice, kot jih ima zakonska zveza, razen če zakon določa drugače. (5. člen)
Partnerja partnerske skupnosti ali partnerja zunajpartnerske skupnosti ne moreta skupaj posvojiti otroka, lahko pa partner partnerske skupnosti ali partner zunajpartnerske skupnosti posvoji otroka svojega partnerja. Izjemoma lahko otroka posvoji tudi ena oseba, če ta ni v zakonski zvezi ali v zunajzakonski skupnosti ali v partnerski skupnosti ali v zunajpartnerski skupnosti, če je to v otrokovo korist. (217. člen)
Osebno: travme iz otroštva
Radovedna kot sem, sem šla pogledat shod civilne iniciative. Pri stojnici z letaki in prostovoljci, ki so razlagali stališča organizatorjev, sem se zapletla v pogovor z mlado gospodično. Pogovarjali sva se kakšnih 15 minut ter umirjeno in vljudno izmenjevali argumente. Ona ima seveda veliko homoseksualnih prijateljev, ampak otrok potrebuje očeta in mamo. Seveda, samohranilske družine so v redu, ker starš ni sam kriv, da je samohranilec. Prepričana je, da je družina oče-mati-otrok prvobitna in edina naravna. Moje vprašanje o nenaravnosti življenja v plemenih in širših družinskih skupnostih, jo je malenkost zmedlo. Ko sem jo vprašala, ali se ji zdi napak, da otroka homoseksualca posvoji njegov partner, je rekla, da je to v redu. In ni vedela, da je to edina posvojitev v homoseksualni družini, ki jo zakonik predvideva. Ko sva pogovor zaključili, se je zazrla najprej vame, potem v mojega polletnega dojenčka v vozičku, in povsem iskreno vprašala: “Dobro, vi imate otroka in partnerja, zakaj vam potem to toliko pomeni? Imate morda kakšne travme iz otroštva?”
Referendum o ukinitvi celibata v rimskokatoliški cerkvi
Mimogrede, zadnje čase sem na Twitterju precej aktivnejša kot na blogu in prav prejšnji teden se mi je zgodilo, da je moj tvit s svojimi sledilci delilo kar 30 uporabnikov. Takšnega odziva še nisem doživela. Tvit se je glasil: “Predlagam referendum o ukinitvi celibata v katoliški cerkvi. Če se že gremo drugim urejat življenja.” Čakala sem na odziv nasprotnikov zakonika, ampak se ni oglasil niti eden. Vsaj ne meni. Na zelo očitno pripombo, da ne sme biti referenduma o notranji ureditvi katoliške cerkve, sem imela pripravljen odgovor. Drži. A tudi o pravici do oblikovanja življenjske skupnosti po meri lastnih osebnih okoliščin referenduma ne bi smelo biti.
Zakonik krepi pravni položaj slovenske družine
Ne glede na to, ali ustreza idealu ali ne.
Edini del zakonika, zaradi katerega novo podeljene pravice ene skupine ljudi potencialno lahko kakor koli vplivajo na položaj druge, je razširitev možnosti posvojitve na izvenzakonske skupnosti. Ker bi bili po novem kandidati za posvojitev otroka tudi izvenzakonski (heteroseksualni) partnerji, bi bila “konkurenca” pri posvojitvi otroka morda lahko večja.
Prav v ničemer drugem se s podelitvijo novih pravic ne poslabša položaj kogar koli. Slovenske družine ne more ogroziti pravna urejenost partnerske zveze oseb istega spola. Sprejetje zakonika ne vpliva na spolno usmerjenost Slovencev. Če kaj, zakonik slovensko družino krepi. Omogoča, da tudi drugačne, kot tiste, ki so za nekatere edine primerne, živijo družinsko življenje v okolju enakih pravic kot ostale.
Vprašam vas
Ali se strinjate, da morajo biti otrokove koristi enakovredno zaščitene ne glede na to, v kakšni družini živi? Da ima, na primer, otrok, ki živi z biološkima staršema, enake pravice kot otrok samohranilke oziroma samohranilca?
Ali heteroseksualnemu paru v zunajzakonski skupnosti odrekate pravico do posvojitve otroka? Se vam skupnost moškega in ženske, za obstoj katere je dejansko potrebno izpolniti več pogojev kot za sklenitev zakonske zveze, zdi neprimerno okolje za otroka?
Ali otroku homoseksualca, ki živi s svojim biološkim staršem in njegovim partnerjem oziroma njeno partnerico, privoščite, da ga ta lahko posvoji in mu s tem zagotovi marsikatero pravico? Z razlago proti se boste morali močno potruditi.
Ostali deli zakonika pa niso sporni.
Kako se boste torej odločili? In zakaj?
Gre za vrednote
Tu se cerkvena stran ne moti. Na referendumu se bomo odločali o temeljnih vrednotah naše družbe. Koliko nam pomeni osebna svoboda? Koliko jo cenimo? Svoboda, da si sami uredimo življenje med stenami lastnega doma po svojih željah in ne po diktatu države ali cerkve?
Svoboščine, ki jih v Sloveniji uživamo danes, niso tako samoumevne, kot se nam morda zdijo. Postopoma so jih za nas izborile generacije pogumnih ljudi, ki so verjeli v enakovrednost življenja vseh ljudi in v pravico do enakih možnosti. Slovenke si na primer težko predstavljamo, da (spet) ne bi imele volilne pravice.
Nasprotniki zakonika trdijo, da bi ta razvrednotil družino, ki jo sestavljajo oče, mati in otroci. Poglejmo še enkrat, kaj v zakoniku dejansko piše:
Družina je življenjska skupnost otroka z enim ali obema od staršev ali z drugo odraslo osebo, če ta skrbi za otroka in ima po tem zakoniku do otroka določene obveznosti in pravice. Zaradi koristi otrok uživa družina posebno varstvo države. (2. člen)
Država z opredelitvijo družine ne predpisuje, v kakšni morate živeti, ali kakšna je večvredna. Nasprotno, država pravi, da je vaša družina ne glede na svojo obliko v pravicah izenačena z vsemi ostalimi. Je enakovredna. To, kako morate živeti, vam želi določiti cerkev. Če ste samohranilka ali samohranilec z otrokom, na primer, odstopate od edine zveličavne oblike družine. Država si česa takšnega ne more privoščiti. Cerkev lahko oblikuje svoj ideal. Država pa mora vse državljane obravnavati enako.
Spoštujem vero in do mere, ko se ne vtika vame, tudi cerkev kot institucijo. In tega ne rečem tako kot homofobi praviloma trdijo, da imajo gejevske prijatelje. Mislim resno. Kot družba smo se odločili, da je verovanje stvar notranje svobode, v katero ne sme posegati prav nihče. Država nikomur ne more zabičati, ali in kako naj veruje. In prav je, da država tudi nima pravice zabičati, v kakšni obliki družine morate živeti, če sploh. Še manj ima to pravico cerkev, pa naj si jo še tako želi (spet imeti). Oboje je stvar intime, ali kot je ob prekomernem praskanju Švicarjev po nesrbečih predelih sporočila Tina Maze, Not Your Business.
Posameznikova svoboda se konča šele, ampak tudi natanko tam, kjer omejuje svobodo sočloveka. In to, da nekdo živi v obliki družine, ki vam ni po godu, dragi gospod Primc et al, nikakor ne vpliva na to, kako boste sami oblikovali svojo družino. Zato si ne drznite jemati pravice, da drugim urejate življenja po svoji meri, čeprav oni v ničemer ne vplivajo na vaše življenje.
Svarun said,
January 16, 2012 @ 2:23 pm
Zgodibca različnih družin gre tudi takole (malce karikirano):
Kolega, ki ima bogato teto, umre v prometni nesreči. Z njim tudi njegova žena, otrok ostane živ. Tako nima nikogar, ki bi izvrševal roditeljsko pravico, po slovensko brez staršev in kogaroli drugega, ki bi skrbeli zanj. Pa se pojavi ta bogata teta in posvoji otroka. To je ja njemu v korist, ne?
No, in a me potem ima kaj brigati a ima ta teta partnerja ali partnerko?
Davor said,
January 16, 2012 @ 2:40 pm
Spet enkrat si povedala vse, kar je treba in kot je treba.
Zanimivo, da sem imel po sodbi US, ki je dovolilo referendum, tudi sam v mislih referendum o celibatu.
Tea said,
January 16, 2012 @ 3:08 pm
Se strinjam z vsem, edino moj pet peeve z disclaimerja na začetku bi omenila: ne razumem, zakaj je relevantno, ali je homoseksualnost stvar izbire ali pa je “prirojena”. Je to kakorkoli relevantno za pravice gejev oz. ali bi se s tem, ko bi se za homoseksualnost zavestno “odločili”, nekako odpovedali katerikoli pravici, ki gre ostalim?
Za uveljavljanje svojih pravic v zvezi z otroki in družino mi ni treba nikomur razlagati, če sem se za heteroseksualnost odločila, ali pa mi je bila ta prirojena. Zakaj bi za homoseksualce veljalo kaj drugače?
Sergej Hvala said,
January 16, 2012 @ 3:42 pm
Keč tega referenduma ni v argumentih, ki si jih sicer zelo lepo nanizala. Keč tega referenduma je zgolj in samo v čustvih, v prepucavanju, kdo je bolj papeški od papeža, in čigave vrednote bodo obveljale za ‘prave’. Na teh vrednotah namreč v očeh nasprotnikov DZ ne temelji država, ampak narod, to pa je precej bolj zmikljiv, širok in, da, čustven pojem. Nasprotnikov DZ običajno ne zanima njegova dejanska vsebina, ampak jim v srcu gori le želja, da bi pedri (ali lezbe) ne mogli posvojiti otrok in jih s tem spremeniti v pedre (ali lezbe). Tu ne pomaga prav noben argument. Po drugi strani pa sem slišal že marsikak poziv k glasovanju za DZ, ki se ni povezoval z njegovo vsebino, marveč s kvazi liberalnimi pojmi, kot so ‘poroka je nepotrebna’, ‘mar je družina s pijanskim očetom še družina’ in slično. Tovrstne nebuloze imajo kaj malo opraviti z DZ, pač pa z željo, da bi se negiralo tradicionalne vrednote, ki jih Cerkev dostikrat upravičeno zagovarja. Te so nemalokrat precej boljša izbira od modernega pogoltnega materializma in uživaštva ter permisivnega vztrajanja, da ima otrok samo pravice, ne pa tudi dolžnosti. Ampak, skratka, če bo referendum o DZ le za deset odstotkov ljudi stvar argumentov, ne pa čustev, bom jako presenečen.
alcessa said,
January 16, 2012 @ 4:04 pm
Sergej, čeprav je tvoj odgovor, da gre za bitko čustev, zelo resničen, pa je treba dodati, da je v redu, da obstajajo tudi iskalke argumentov, ki so se jim sposobne posvetiti. Vem, da je to tudi tebi jasno, vseeno je stavek nekako bilo treba dodati.
Ne strinjam pa se z naslednjim:
tvoji dve kvazi liberalski nebulozi to dejansko nista, ravno tako ni res, da so tradicionalne vrednote kot je zakon domena cerkve ali boljše od modernih.
“Poroka je nepotrebna”: to dokazujejo 1. številke in 2. neizpodbitna dejstva modernega življenja. Ker povprečna evropska zakonodaja ne zatira neporočenih parov, se ti pač ne rabijo poročiti, kar pa ne pomeni, da njihove zveze ne trajajo, recimo dovolj dolgo, da iz njih pridejo srečni otroci, ali celo za večno. To je povsem dovolj. Istočasno zakon sam po sebi še ne pomeni skupnost dveh ljubezni in vzgoje sposobnih otrok, neodvisno od tega, kako tradicionalen je. Vsekakor se vse manj parov odloča za poroko. Zakaj ne bi? V preteklosti se je precej več parov poročilo, ker je bilo treba preskrbeti na delu trge ne preveč zaželene ali potrebne ženske, ki so se bile prisiljene sprijazniti z marsičem in kjer je zakon bil podlaga eksistence. Dandanes se zakoni čedalje bolj pogosto sklepajo zaradi nematerialnih razlogov, kar je v redu. Istočasno so zaradi tega bolj krhki in tudi to je normalno.
Če si nevernik, tako kot jaz, pa ne verjameš v življenje po smrti, mar bi se res za čas edinega življenja, ki ga imaš, tradicionalno pribil na križ “tradicionalne družine”, pa naj stane, kar hoče?
Pijanci niso očetje ali mame, so samo roditelji, od neke stopnje psihoterorja naprej. Tako tudi niso del družine kot otrokom primernega okolja, saj tem bolj škodijo kot koristijo.Tako je tudi primerno, da se kot starši oziroma družina označujejo ljudje, ki znaj poskrbeti za otroka (poskrbeti za otroka NI isto kot permisivna vzgoja).
Kot bivša evangeličanka, sedanja ateistka obljubljam, da katoliška cerkev ni edina ali najpomembnejša predstavnica vrednot. Ravno nasprotno: z vrednotami se ljudje večinoma rodimo, se jih naučimo, najbolje, da kljub vplivom družbe in to je to. Slovenska katoliška cerkev se samo boji za svoj obstoj, to je vse.
alcessa said,
January 16, 2012 @ 4:05 pm
skupnost dveh ljubezni in vzgoje sposobnih otrok skupnost dveh ljubezni in vzgoje sposobnih odraslih
Davor said,
January 16, 2012 @ 5:08 pm
Sergej, tudi jaz sem ateist. Prepričan sem, da vrednote, ki jih živim v večji meri ustrezajo nominalnim vrednotam, ki jih zagovarjajo katoliške cerkve, kot pa je to pri veliki večini vernikov. Problem je namreč že v tem, da predstavniki cerkva sami ne živijo po normah, ki jih propagirajo (pedofilija, homoseksualnost, kršenje celibata, vodenje izkoriščevalski podjetij, propad podjetij zaradi napuha …).
Ker se gibljem v družbi, ki je v veliki večini pripadna katoliški cerkvi, je zanimivo videti, v kakšni meri se deklarirani pripadniki le-te sami uklanjajo tem normam oz. se jim ne. (življenje na koruzi, homoseksualnost, droge, prevare …)
Če poskusim še eno “majeristično” analizo: le kako je možno, da je ob tem, da imajo verniki toliko otrok, kot jih bog da, da jih vzgajajo v vernike, vernikov vedno manj. Nekaj mora biti hudo narobe – pa ne z vero – z organizacijami, ki vero propagirajo!
alcessa said,
January 16, 2012 @ 5:37 pm
Pa res, Davor, to sem čisto pozabila: redno ponavljajoče se slabe osebne izkušnje s pripadniki katoliške cerkve.
Ko jaz v primerjavi z njimi izpadem kot preveč krepostna, je nekaj malce narobe – danes sem na primer eni pridigala, da v naseljih ne sme vedno voziti tako zelo prehitro, ker lahko koga povozi 🙁 Če že dela za cerkev, to še ne pomeni, da ji v resničnem življenju ni treba paziti na svoj odnos do soljudi 🙁
Sergej Hvala said,
January 16, 2012 @ 5:54 pm
Ne bom se spuščal v prepir (ker to bo nastalo) glede tega, zakaj je vera kul in zakaj ni, ker je to stvar in odločitev posameznika. Tudi ne, zakaj je vernikov vedno manj itd. Rekel bom samo to: tisti, ki je vernik, je ponavadi še večji grešnik, in ravno zato je vernik. Podoba vernika kot nekoga čistega je neumnost. Vsi smo ljudje, zmotljivi in krvavi pod kožo. Zato me motijo tisti verniki, ki težijo drugim in se delajo božje – tako kot me motijo tisti, ki udrihajo čez vernike, češ, lejte jih, drugim pridigajo, sami pa so ravno tako pokvarjeni. Moja vera je moja stvar in je nikomur ne vsiljujem, nikakor pa ne pristajam na to, da mi kak ateist začne pribijati, ej, boga ni, ti si neumen, ker misliš, da nekaj je, itd.
Še nekaj: če nisi del Cerkve, ne veš, kako zadeve stojijo in kaj naj bi pomenile. Vem iz lastnih izkušenj.
Glede porok: poroka je po mojem mnenju zaveza. Čisto preprosto. Če se ne zavežeš, je zvezo laže prekiniti. Poroka ni porok, niti zagotovilo, da bo trajalo, je pa zelo zelo lepa gesta o nameri, če nič drugega. Poznam kar nekaj parov, kjer se ona hoče poročiti, ker ženska ponavadi hoče več gotovosti, on pa ne. S tem NE govorim, da bi se moral vsakdo poročiti. Nikakor pa nisem pristaš načela “saj je vseeno, če se poročiš.” Po mojem ni vseeno. Ampak zaradi mene naj se cel svet ne poroči.
Glede pijancev: linearen argument čezmernih propagatorjev DZ je, da je tradicionalna družina zanič, ker so v njej fotri pijanci, ki tepejo otroke in družine, iz česar sledi, da je ta družina neprimerna. Žal mi je, ampak zame je to povsem neumen argument.
Mimogrede, sam verjamem, da je dejansko najbolje, če ima dete mater in očeta. Če ne zaradi drugega, zaradi razrešitve Ojdipovega kompleksa, in zato, ker imam osebne izkušnje z vseh vetrov. Zato bi svetoval (zgolj svetoval), da se pri otroku nagibljemo v to smer. Ne bom pa zato cel pameten šel z ognjem in mečem nad tiste, ki niso narejeni po moje. Tudi zato ne, ker Bog (privzemimo for the sake of argument, da je in da nas opazuje in sodi, ker se mi zdi, da je to refleks mnogih nasprotnikov DZ :)) gotovo ne potrebuje moje pomoči. In ker je po definiciji človeku dal svobodno voljo. Zato mi je ta zanka v stilu “maš svobodno voljo, ampak če boš storil greh, te vržem v pekel” čudna, a pustimo to, ker ni za to debato …
siloa said,
January 16, 2012 @ 6:00 pm
Sprasujem se…. Zakaj vas Katoliska Cerkev tako moti? Koliko mi je znano, ne gre samo za katoliske ljudi, ki so proti temu zakonu? Druga stvar je ta, ljudje, ki smo katoliki smo prav tako drzavlajni te drzave in imamo enake pravice kot vsi vi!
Sprasujem se prav tako o tem, kako je homoseksualnost nekaj naravnega, ce pa bi nek homoseksualec posvojil svojega otroka? To pomeni, da ga je moral narediti z nekom nasprotnega spola? Kako torej to gre?
Potem takem, nekdo, ki je homoseksualec, je naceloma biseksualec…zanimivo…
Sergej Hvala said,
January 16, 2012 @ 6:10 pm
@Siloa: homoseksualnost JE naravna. Prvič, ni tako malo živalskih vrst, ki prakticirajo istospolne odnose, raziskano in dokumentirano. Drugič, po definiciji je Bog vsemogočen in nezmotljiv. Če je Bog, ki je ustvaril vse, vsemogočen in nezmotljiv, je homoseksualnost del božjega načrta. In če je homoseksualnost del božnega načrta, je naravna. QED. Opletanje s homoseksualnostjo, ki da ni naravna, je bedarija.
Manj primitiven (katoliški) argument proti homoseksualnosti gre ponavadi tako. Homoseksualnost je a priori odločitev. Če je to odločitev, gre za vprašanje izraza razuma. Razum pa je tisti, ki človeka loči od narave, ki mu je bila po Svetem pismu dana v upravljanje. Oprosti, tega ne kupim, vsaj ne v popolnosti. In če že je homoseksualnost stvar odločitve, potem ti lahko zaradi nje sodi samo Bog in nikakor ne človek ali Cerkev. Kolikor vem, papež zjutraj ne pokliče šefa, ki mu da seznam prekrškarjev in kazni zanje. Zato je po mojem to slepa ulica, ki jo mnogi izkoriščajo, da lahko sanirajo lastne miselne težave.
dr.filomena said,
January 16, 2012 @ 10:25 pm
@Svarun: Zakaj bi te pa to brigalo? Se te res tiče?
@Davor: Hvala. Celibat je notranja stvar cerkve in naj se sami zmenijo. Hkrati naj razumejo, da obstaja tudi del družbe, ki jim ni podvržen.
@Tea: Se strinjam. Moja poanta je bila, da se s tistimi, ki so prepričani, da je istospolna usmerjenost bolezen ali (neprimerna) izbira, ne morem pogovarjati. Ti ljudje so pač prepričani, da je treba homoseksualne pozdraviti ali pa prisiliti, da se odločijo ‘pravilno’ in se debata ustavi na tej točki.
@Sergej: Vprašanja, ki tako zelo posegajo v sfero intimnega, so seveda polna čustvenega oboja. Na vseh straneh. Vseeno mislim, da je ob zavajanju na strani nasprotnikov zakonika, ki rišejo črno sliko prihodnosti naroda in razpravljajo o nadomestnem materinstvu kot protiargumentu za sprejetje zakonika, da laži s stojnice pri zbiranju podpisov sploh ne omenjam, pomembno strniti dejansko vsebino spornih delčkov zakonika in jo predstaviti kolikor mogoče racionalno.
@alcessa: +1
@siloa: Katoliška cerkev sama po sebi me ne moti. Moti me, da si pripisuje vlogo moralne avtoritete, ki je spričo težav v lastnih vrstah res ne more imeti, in na podlagi te domnevne avtoritete celotnemu narodu hoče določati, kaj je prav. Dejstvo je, da je gibalo nasprotnikov zakonika prav katoliška cerkev. Civilna iniciativa se sicer lepo sliši, to je že res. Glede naravnosti podpišem Sergejev odgovor.
Zulejka said,
January 16, 2012 @ 10:29 pm
Zelo dobro napisano!
dr.filomena said,
January 16, 2012 @ 10:34 pm
@Zulejka: Hvala. Ti imaš pa zelo lep in slasten blog 🙂
Svarun said,
January 17, 2012 @ 9:02 am
@drfilomena: Jasno da ne. V tem je poanta. Ko govorimo o koristih otroka drugi začnejo razpredatio spolni usmerjenosti posvojiteljev. ? Kot je mag. Vodičar povedala: edino v čemer želijo postaviti razlikovalni znak nasprotniki je spolna usmerjenost – kar pa je neustavno. In edino to je lahko resen očitek US v njihovem odločanju, bmo.
alcessa said,
January 17, 2012 @ 10:11 am
Sergej: nisem iskala prepira. Zato tudi ne razlagam, kaj je neumno in kaj ni, temveč samo navajam stvari za razmišljat.
Na primer: tudi jaz poznam katoliško cerkev od znotraj. Imam namreč prjatle katoličane, ki jim niti slučajno ne očitem, da so katoličani. V bistvu mi je za njihovo vero vseeno.
Vse, kar sem navedla zgoraj o instituciji cerkve, drži.
Če so katoličani ljudje, ki smejo grešiti, ker bodo prejeli odpuščanje, potem naj grešijo tako, da bodo škodili izključno sami sebi, ne pa tudi soljudem.
Poroka: sama sem poročena že 10 let in bi se šla vsako leto znova poročit. Ravno tako bi bila srečna neporočena in bi najino zvezo enako spoštovala. Poroka je namreč samo bergla za tiste, ki niso sposobni živeti neke zveze, dokler je ta pač napolnjena z vsebino. Ki jih je treba privezati. Svoboden človek partnerja spoštuje dovolj, da ne rabi podpisati kupa papirjev, s katerimi se zaveže, da bo do vročitve ločitvenih papirjev privezan nanj.
Lepo, da nič ne veš o pijanih roditeljih, ki niso starši. Bodi srečen in ne govori drugim, da tudi oni nimajo pojma o tem. Moja 2 centa. Prijateljica iz otroštva je imela roditelja, ki jo je poleg alkohola silil, da naj se sleče. Nisem sposobna niti razmišljati o tem, da bi to naj bil njen oče, da bi njena t.i. družina lahko za njeno zavidanje penisa naredila kar koli koristnega.
alcessa said,
January 17, 2012 @ 10:44 am
Aja, če že omenjamo psihoanalizo:
meni se vsi ti odrasli moški, ki na majicah nosijo sliko mame in očeta, pa uni, ki vsak teden napišejo en zapis o nevarnih moškinjah, pa takšni, ki so prepričani, da je cerkev edina moralna instanca, zdijo kot posamezniki s slabo razvitim Nadjazom.
Nadjaz = nadzorna, moralna instanca, ki jo začnemo razvijati kot otroci s pomočjo odraslih vzorov in ki jo sprejemamo kot del svoje osebnosti, kot svojo lastno moralo in etiko.
Nekateri je niso preveč dobro razvili in jo kot odrasle osebe vztrajno iščejo vsepovsod, istočasno ne dojemajo, da namen Nadjaza ni v tem, da je ta pri vseh ljudeh povsem enak in se ga zato ne da vsiljevati drugim. Nekateri se Nadjaza bojijo in skušajo ta strah prenesti na soljudi (slovenski narod bo propadel, če ne bomo vsi delali x), pri tem pa si ne znajo predstavljati, da soljudje lahko vse te vrednote in predpise, ki so potrebni za sobivanje, prav normalno procesirajo in ne rabijo teroriziranja.
Še hujši so tisti, ki počnejo grdobije in nevarne stvari, potem pa cviknejo in se zatečejo h katoliškemu bogu, ki naj jim da moralni odpustek. Torej k Nadjazu, ki naj jim da absolucijo za to, da so ogrožali ali trpinčili soljudi ali soživali. In čigar Jaz je oz samega strahu prepričan, da je to v redu: narediš grdobijo kot kakšen mulc, potem pa greš cvilit pred Nadjaz/kat. boga, da naj ti odpusti. Igraš se z instancami svoje osebe, za soljudi pa ti je mar samo toliko, da so ti predmeti tvoje igre. Niso pa osebki, živa bitja.
Ljek.
krneki said,
January 17, 2012 @ 10:55 am
Vloga RKC v tej zadevi je obsojanja vredna.
Pogrešam omembo ostalih cerkva, ki niso nič bolj prizanesljive.
Muslimani, in jih malo, te že samo ob omembi homoseksualnosti kamenjajo.
Nestrpnost naj bo do vseh enaka, če smo že pri tem.
dr.filomena said,
January 17, 2012 @ 11:04 am
@krneki: Razmišljala sem tudi o omembi ostalih v Sloveniji dejavnih religij, ki nasprotujejo zakoniku, zlasti islamske in pravoslavne, ampak tega na koncu nisem storila, ker niso tako dejavne v javni debati kot RKC. RKC ne zamerim stališča, ampak odkriti aktivizem. Tega vsaj zaenkrat pri muslimanih in pravoslavcih še nisem zasledila v omembe vredni meri. Je pa možno, da bodo pred referendumom postali glasnejši. Bomo videli. Ne vem, če si upajo.
lady said,
January 17, 2012 @ 4:12 pm
odlicen prispevek, ampak se tako kot skoraj vsi ostali zapisi v medijih nanasa izkljucno na problematiko homoseksualcev, vsi pa vemo, da DZ zajema se veliko vec. preberte recimo tole: http://www.facebook.com/note.php?note_id=283704411679276 (upam, da se da odpret). a naj zdej glasujem za DZ samo zato, ker se strinjam, da imajo homoseksulaci lahko otroke, hkrati pa vem, da je v nekaterih drugih tockah slab? res ne razumem, zakaj se govori samo o tej stvari.
Feniks said,
January 17, 2012 @ 6:03 pm
Zanimivo se mi zdi koliko ljudi v 21em stoletju še vedno misli, da ima pravico nekomu gledati v posteljo in vrednotiti njegovo spolnost. In, da to celo počnejo javno. Ne morem se znebiti občutka, da se na nek način spuščajo v nekakšen perverzen spolni odnos prav s tistimi katere sodijo. Verjetno bi to najbolje opisal s parafrazo znanega reka: V naši vasi ni nobenega pedra več. Včeraj smo zadnjega posilili do smrti. Seveda so otroci nekaj najlepšega ampak žal je tako, da tudi človek podlega nekakšnim tržnim zakonitostim narave. Več, ko nas je manj je posameznik vreden. To se bo pokazalo v vojnah za vodo in življenjski prostor. Pri tem, da nas je sedem milijard nas ljudje, ki se ne razmnožujejo sploh ne bi smeli motiti. Vsi, ki imamo radi ženske pa smo sploh nagonsko lahko veseli odsotnosti konkurence. 🙂
besni said,
January 19, 2012 @ 7:34 pm
Za pedre so poznali zdravilo že 100 let nazaj. Škoda da so ga opustili. Če jim ni kej prov naj se pa odselijo
Tjasa said,
January 19, 2012 @ 10:24 pm
odlicno napisano 🙂
Tjasa said,
January 19, 2012 @ 10:25 pm
clanek, seveda (ne razni primitivni komentarji spodaj) 🙂
batecc said,
January 21, 2012 @ 5:22 pm
Lepo spisano in argumentirano, +1
Meta said,
January 24, 2012 @ 8:55 am
Če bi znala sama povzeti svoje misli, bi nastal enak prispevek. Super napisano; tudi mene, sicer zapriseženo ateistko z veliko mero spoštovanja do drugače mislečih, najbolj moti odlrit aktivizem RKCja; in ne, niso vse vere v tem enake.
Kot dober, vsesplošen primer, si upam navajati protestante: če bi v nekem vzporednem svetu že morala izbirati vero, mislim, da bi mi njihova odprtost še najbolj ugajala 🙂
AndrejM said,
January 29, 2012 @ 7:33 am
Kot običajno: velika večina tistih, ki se nekaj derejo za neko stvar, tako ali tako pojma nima, o čem se derejo. Pač, nekaj so jim prišepnili ali zaukazali in oni pač mislijo tako, kot je treba. Prebrali pa niso ničesar iz enostavnega razloga: zakaj pa bi, če je pa potem potrebno o prebranem še razmišljati. To me spominja na od včeraj vladajočo stranko pod vodstvom Večnega in brezmadežnega Junaka osvoboditve. Ko kakšnega volivca in vernika stranke vprašaš, zakaj pa bo SDS prodajala državno premoženje, bo rekel a si ti nor, tega pa ja ne smemo prodajati. Aja, a si sploh prebral karkoli iz programa? Ko ga vprašaš, ali bodo še naprej postavljali svoje preverjene kadre na čelo uspešnih podjetij in jih bodo spet zafurali kot v prejšnjem mandatu, te bodo prepričevali, da tega pa res niso delali nikoli. Aja, Luko Koper je pa vodil eden z Marsa ane? Skratka, referendum bo seveda uspel ne zato, ker bi ljudje vedeli, o čem gre, ampak preprosto zato, ker imajo ljudje oprane možgane. Pika.
Lies, Damn Lies and the Campaign Against The Family Code | SLEEPING WITH PENGOVSKY said,
March 22, 2012 @ 11:19 pm
[…] what’s it all about? This, this and this, basically. The Family Code, which was passed by the parliament and then put up for a referendum by […]
Dr. Filomena » Ni me sram said,
March 26, 2012 @ 10:14 am
[…] Družinski zakonik podpiram, sem napisala tule. Po tistem zapisu se je kampanja še precej razvnela in stran “proti” ni izbirala […]